Vill du öka din självinsikt, din självkänsla och ditt självförtroende?

Vill du bli mer kreativ och samtidigt bli mer effektiv?

Vill du bli en bättre ledare?

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

2 weeks ago

Metoda

Det här med kommunikation är inte att leka med. Eller är det det? ... See MoreSee Less

Det här med kommunikation är inte att leka med. Eller är det det?

Comment on Facebook

Och om man kan mindre än dessa 4 språk, hur tror du hjärnan ser ut nu när jag läst detta? 😂😂

1 month ago

Metoda

POSSIBILIST Jag vill introducera begreppet att vara en possibilist (eng. possibility). Många talar om att tänka positivt, det är inte alltid så enkelt och en gör så gott en kan. Men vi kan alla sträva efter att vara possibilister. Utifrån hur det ser ut, vad jag har osv. Vilka möjliga positiva scenarion har jag framför mig. Att välja det halvfulla glaset och vända det halvtomma ryggen. ... See MoreSee Less

POSSIBILIST Jag vill introducera begreppet att vara en possibilist (eng. possibility). Många talar om att tänka positivt, det är inte alltid så enkelt och en gör så gott en kan. Men vi kan alla sträva efter att vara possibilister. Utifrån hur det ser ut, vad jag har osv. Vilka möjliga positiva scenarion har jag framför mig. Att välja det halvfulla glaset och vända det halvtomma ryggen.

2 months ago

Metoda

EN BRA START PÅ DAGEN – KÄNN DINA HYGIENFAKTORER Ju fler av dina hygienfaktorer du känner till ju lättare är det att skapa sig själv en bra dag. Med hygienfaktorer menar jag inte bara att duscha och att hålla sig hel och ren även om det också är en klar hygienfaktor. Det jag nu vill lyfta är de hygienfaktorer som gör att livet funkar såsom mat, sömn, sociala sammanhang osv. Det finns också gyllene hygienfaktorer som gör att livet, både till vardag och fest, blir så mycket mer som man önskar. Jag tänker att det finns hygienfaktorer som är kända för oss och så finns det hygienfaktorer som för oss ännu är dolda. Genom att metoda, jobba systematiskt med din utveckling, kan du snabbare komma i kontakt med också det inte ännu kända. Gör det själv eller anlita en coach du känner förtroende för.
Övningen jag vill dela är:
1. Tänk tillbaka på en händelse där du lyckades bra (eller okej) med det du önskade åstadkomma. Det hände säkert en dag som var en bra dag. Hur såg just den dagen ut? Hur startade dagen? Hade du förberett dagen eller dig själv inför dagen på något sätt? Hände något särskilt? Hur hanterade du i så fall det som hände? Hur kände du det för dig själv efteråt?
2. Lista hygienfaktorerna, de underliggande faktorerna, som var positiva den dagen. De hygienfaktorer som understödde det du önskade (det kan röra områden som t ex sömn, mat, stöd utifrån, självbild, förberedelse osv).
3. Vilka fler hygienfaktorer kan du hitta i ditt liv?
4. Hur skulle dina dagar kunna se ut om alla eller många av dina hygienfaktorer var ”på plats”?
5. Hur skulle du känna dig då? Vem skulle du då vara? Vem skulle du kunna bli?
6. Hur kan du ”bädda” för att du har fler av hygienfaktorerna uppfyllda oftare?
7. Finns det något litet eller enkelt du kan göra redan idag direkt för att få fler av dina hygienfaktorer uppfyllda?
#metoda #hygienfaktorer #attmetoda #maslowsbehovstrappa
... See MoreSee Less

EN BRA START PÅ DAGEN – KÄNN DINA HYGIENFAKTORER Ju fler av dina hygienfaktorer du känner till ju lättare är det att skapa sig själv en bra dag. Med hygienfaktorer menar jag inte bara att duscha och att hålla sig hel och ren även om det också är en klar hygienfaktor. Det jag nu vill lyfta är de hygienfaktorer som gör att livet funkar såsom mat, sömn, sociala sammanhang osv. Det finns också gyllene hygienfaktorer som gör att livet, både till vardag och fest, blir så mycket mer som man önskar. Jag tänker att det finns hygienfaktorer som är kända för oss och så finns det hygienfaktorer som för oss ännu är dolda. Genom att metoda, jobba systematiskt med din utveckling, kan du snabbare komma i kontakt med också det inte ännu kända. Gör det själv eller anlita en coach du känner förtroende för.
Övningen jag vill dela är:
1.       Tänk tillbaka på en händelse där du lyckades bra (eller okej) med det du önskade åstadkomma. Det hände säkert en dag som var en bra dag. Hur såg just den dagen ut? Hur startade dagen? Hade du förberett dagen eller dig själv inför dagen på något sätt? Hände något särskilt? Hur hanterade du i så fall det som hände? Hur kände du det för dig själv efteråt?
2.       Lista hygienfaktorerna, de underliggande faktorerna, som var positiva den dagen. De hygienfaktorer som understödde det du önskade (det kan röra områden som t ex sömn, mat, stöd utifrån, självbild, förberedelse osv).
3.       Vilka fler hygienfaktorer kan du hitta i ditt liv?
4.       Hur skulle dina dagar kunna se ut om alla eller många av dina hygienfaktorer var ”på plats”?
5.       Hur skulle du känna dig då? Vem skulle du då vara? Vem skulle du kunna bli?
6.       Hur kan du ”bädda” för att du har fler av hygienfaktorerna uppfyllda oftare?
7.       Finns det något litet eller enkelt du kan göra redan idag direkt för att få fler av dina hygienfaktorer uppfyllda?
#metoda #hygienfaktorer #attmetoda #maslowsbehovstrappa

Comment on Facebook

Har du tagit över Lena Börjesons ”Metoda.”

2 months ago

Metoda

”Ta ut lyckan i förskott. Det värsta som kan hända är att du varit lycklig i onödan.” sagt av okänd. ... See MoreSee Less

”Ta ut lyckan i förskott. Det värsta som kan hända är att du varit lycklig i onödan.” sagt av okänd.
Load more

08-730 31 90

info@metoda.se
08-730 31 90